A Bit of Salt, Sugar and Vinegar WATER AND FIRE







glitter-graphics.com

Please click b4 reading!

2 KILL D TIME......

Saturday, March 19, 2011

GROW UP!!!

Dah lama rasanya memendam rasa...dan hari aku aku tertulis gak di blog aku ni...Finally ..aku terpanggil,, macam ombak tsunami kat jepun untuk menulis pasal ni..Kawan kawan...(especially roys)  wah ni group sekolah aku ni...please act like an adult boleh tak..Please!!!Please...aku merayu ni..Kalau aku depan korang...aku melutut pun x pe...Sedar lah...kita ni semua dah senja..Tolong berfikiran matang dan macam mak mak yang lain..MasyaALLAH...Kenapa lah nak jadi macam budak budak sekolah...Kekadang ada gak rasa kesal dihati ni...Ni la yang laki aku cakap bahana FB..Walaupun apa yang terjadi tidak ada kene mengena ngan hidup aku, tapi aku memang x suka nak tengok mende mende burok tu berlaku kat kengkawan aku (kawan rapat sekolah pulak tu)  meh sini aku bagi sedar sket utk korang dan aku sendiri...


1.   Wei..dulu dulu x de fb kita tercari cari kawan kawan lama..bila dah jumpa ..chilll!!! jgn lah nak menunjuknunjuk siapa yg terror dan x terror...tu semua x penting.

2.  We have our own life....jgn sekali kali nak intrude dengan life orang..Setakat re-u - re-u tu dah cukup lah..ni. sampai nak tau luar dalam, depan belakang, atas bawah ...pe hal..

3.  Jgn lah obses sgt ngan mende mende ni...layann lah laki dan anak anak kat umah tu...sekali sekala nak merewang...kalau ada kesempatan...sila sila lah...kalau dah x boleh...buat lah seperti dulu kini dan selamanya...jgn lah pulak nak terasa hati.


4.  Tolong la put it a STOP...x payah lah nak pegi melobi lobi cam org politik tu...mencanang sana sini perihal kawan kawan yang lain...mak aiiiii...dulu masa x jumpa...kenapa semuanya ok jer...dah jumpa...jadi macam budak sekolah balik...ape kita ni semua dah buang tebiat ke ape...(ni dah cakap merapula ni..cakap x pikir pikir ni lah yang keluar)  x per hari ni aku hentam keromo jer , bantai...neways it's a blog right!!!so belasah jer lah..

5. Pepandai lah bawak diri....ini...begaduh macam waktu sekolah sekolah ni...eiiiii very uncivilised..ingat kan dah senja dah x berapa nak kesah hal hal dunia..ni (ceh wah..rozilah ko pun kene ingat ye)  but i am so dissapointed la dengan hal hal yg terjadi dengan kengkawan aku ni.

6. Sorry la ....aku trus BLOCKED ngko bila aku tengok engkau suka sindir sindir kat fb wall ko tu...Ishh x bagus la mcam tu...Aku x berapa nak paham la..kenapa ko nak gunakan fb wall ko tu nak sindir sindir kawan sepupu sepapat kita.  Sudah sudah la tu... Pantang aku menggunakan sindiran sindirian yang macam nak muntah bila aku baca...TERUS AKU BLOCKED NGKO..sebab aku x suka nak tengok mende mende mcm tu kat wall fb aku tu.  SORRY BEBANYAK..walaupun satu ketika dulu ko pernah jadi my BFF.

7.  Aku baru cakap ngan anak aku, there are things that shud not be published!! but this, i think i shud, sebab x de kene mengena ngan aku and family and of course my personal, cuma kalau berkesempatan, rasanya nak jer aku ckp ngan ko terus terang......dan juga untuk memperingatkan diri aku sendiri.

Aku harap aku x dengar lagi mende mende mcm ni...malu ...malu lah ...dah TUA....he he..sedar ya....buat mende lain boleh tak...

Ohhh one more thing.....yang lagi sorang tu...jgn lah suka membohong dan nak menunjuk nunjuk sgt tentang diri ko yang perasan semuanya bagos...Aku tau sesangat...org kalau x der..suka bercerita sana sini...kalau ada...depa tu diam jer...sebab dah jemu dengan benda yang dia ada...cuma org yang baru dapat jer bercerita x habis habis...lain kali kene bawak baldi kecik kottt..bila dengar cerita ko...sekarang pun aku teringat ingat ngan cerita katun ko tu....kalau betul x per...tapi x baik lah kan nak sergah ko masa bercerita...dengar jer lahhh sampai tertelan muntah sendiri...tolong lah ye...cukup cukup la tu....

Emmmm teringat pulak yang lagi satu...PLEASE WALK THE TALK la......asyik ckp org je...tiba tang awak...ckp nya lain, buat nya lain.

;) yang lagi sorang...AKU LAH....bukannya bagos sgt pun..Ni dah kira mengumpat ni..Tapi mengumpat pada diri sendiri..ok tak...ishhhh...x baik kan.


Arhhhhh!!! dah lega...

Untuk kawan yang lain...belajarlah dari pengalaman ini...jadi kan sempadan dan tauladan..

No comments:

Post a Comment

WHAT SAY U..